• WWW.SZKARADOWO.EDU.PL
  • NOWA SALA SPORTOWA
  • BOISKO WIELOFUNKCYJNE

CSW2020

Dnia 26 lutego 2019 roku odbyła się wycieczka do Poznania w ramach projektu realizowanego przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu pod nazwą „Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020”. Najpierw odwiedziliśmy Stary Rynek stolicy Wielkopolski, pospacerowaliśmy urokliwymi uliczkami miasta. Korzystając z okazji zobaczyliśmy Poznańskie Koziołki. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Powstania Wielkopolskiego, które jest wspaniałym miejscem na spędzenie wolnego czasu, znalezienie informacji o powodach, przebiegu i skutkach Powstania Wielkopolskiego.

Znaleźliśmy tam wiadomości o tym, ile trwała bitwa o Port Lotniczy „Ławica”, dlaczego Mistrz Paderewski znalazł się w Poznaniu  26 grudnia 1918 roku, w jakim tempie rozprzestrzeniało się Powstanie. Dowiedzieliśmy się też jakie siły Niemcy wystawili przeciwko Polakom. Potem udaliśmy się do Bazyliki Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Tam poza modlitwą zwiedziliśmy  Bazylikę i zobaczyliśmy jej piękno. Poznański Kościół Farny wybudowany w stylu  barokowym jest jednym z najpiękniejszych w tej części Europy. Kolejnym punktem naszej wycieczki były odwiedziny u „Starego Marycha”. Jest to pomnik poznańskiego robotnika zmierzającego na swoim rowerze do pracy.

Wycieczka była wydarzeniem, które na długo zapadnie nam w pamięć. Nasze przeżycia tego dnia były wspaniałą lekcją historii i wiedzy o kulturze naszego regionu. Dzień ten był miłym spędzeniem czasu i poznaniem miłej części świata.