W drodze nabytych dotychczasowych niewielkich jeszcze doświadczeń z pracą zdalną, ustalono, że główną formą zamieszczania zadań dla uczniów będzie zakładka ZADANIA DOMOWE w e-dzienniku. W niej też od kilku dni nauczyciel ma możliwość dodawania plików w postaci załącznika (w różnej formie), który uczeń może go otworzyć i tam znaleźć dodatkowe informacje dotyczące danego zadania. Ta cześć jest widoczna w takiej samej formie zarówno dla ucznia, rodzica, nauczyciela i dyrektora szkoły.
Prosimy zatem głównie o sprawdzanie tej właśnie zakładki, ale najlepiej z wykorzystaniem komputera, gdzie są widoczne i możliwe do pobrania załączniki. W smartfonie w aplikacji "Dzienniczek+" załączniki są niestety niewidoczne.
Nie zwalnia to oczywiście nas wszystkich ze sprawdzania wiadomości mailowych w e-dzienniku, które służą dalej do wzajemnego kontaktu, ale już nie w takiej skali do zadawania przez nauczycieli zadań domowych.
JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM O KORONAWIRUSIE ?
1. Obserwujmy swoje dzieci i samych siebie( pod kątem infekcji oraz przeżywanych emocji). Pamiętajmy, że nasza postawa działa także na dzieci.
2. Rozmawiajmy i nie bójmy się mówić, że nie wiemy czegoś. Jednak musimy przygotować kilka sprawdzonych, rzetelnych informacji na temat koronawirusa, być gotowym na konfrontację z fakenewsami. Czasem trzeba poprosić kogoś o wsparcie, gdy ja czuję się zbyt nerwowy, aby porozmawiał z dzieckiem (np.ciocię, babcię lub nawet wychowawczynię, ważne aby była to osoba znacząca dla dziecka - można rozmawiać używając funkcji wideokonferencji).
3. Uczmy się nawzajem rozmowy i radzenia sobie z lękiem (rozmowy o tym, że każdy ma prawo czuć lęk, i każdy próbuje sobie jakoś z tym radzić, dzielimy się z dzieckiem swoimi sposobami, pytamy dzieci o ich sposoby redukcji lęków (książka, film, muzyka, robótki, ćwiczenia, wspólna praca itp.)
4.Stosujmy afirmację (wskazujemy na czasowość kwarantanny, wyjaśniamy jej celowość- zdrowie i bezpieczeństwo).
5. Bądźmy odpowiedzialni- stosujmy się do zaleceń organów państwowych i samorządowych, gdyż nasze zachowania przekładają się bezpośrednio na rozprzestrzenianie się wirusa. Dbajmy o jasność własnego umysłu i trzeźwe myślenie.
(zobacz filmik – jak robić zakupy w czasie epidemii ://www.youtube.com/watch?v=Ct8CZ9PVvbI)
6. Zadbajmy o potrzeby dzieci (wideo kontakty z rówieśnikami, rodziną- dziecko może tęsknić- zabawy ruchowe na własnym podwórku, modlitwa z dzieckiem).
7. Uczmy się zdrowych nawyków (mycie rąk, prawidłowe zachowania podczas kataru i kaszlu, pilnujmy ram regularnego planu dnia z wyznaczonym czasem na naukę, drobne obowiązki domowe adekwatne do wieku dziecka, ćwiczenia ruchowe, relaksacja, odpowiednia ilość snu, zrównoważona dieta, dbanie o dobry nastrój, rozwój zainteresowań).
8. Zadbajmy o innych (może komuś trzeba w domu pomóc, może zadzwonić do osoby samotnej lub dawno nie widzianej- to czas na odnowienie więzi rodzinnych przy użyciu nowoczesnych technologii, także przytulając się w domu dbamy o prawidłowy poziom oksytocyny- hormon prospołeczny, którego ostatnio może nam brakować).
RODZICU, CZEGO NALEŻY UNIKAĆ?
A) słuchania własnych lęków i utożsamiania własnych emocji z emocjami dzieci (ważna racjonalizacja, relaksacja)
B) zmuszania dziecka do opowiadania o tym co czuje w tej sytuacji, (czasem cierpliwie czekać aż dziecko samo zacznie o tym mówić)
C) ciągłego słuchania informacji o koronowirusie (warto aby codziennie inna osoba dorosła się tym zajęła ale też rzetelnie je sprawdziła a nie szukała sensacji, aby dać pozostałym domownikom pewien odpoczynek od newsów).
PAMIĘTAJMY, ŻE STRES NISZCZY NASZ UKŁAD ODPORNOŚCIOWY.
WYCIĄGNIJMY WIĘC JAK NAJWIĘCEJ DOBREGO Z TEGO DOŚWIADCZENIA.
Przydatne linki dla rodziców i dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=lLCDqRIE7Ws codziennie od 11,00 do 12,30 nowe zajęcia dla dzieci, dostępne także po emisji programu.
https://www.youtube.com/channel/UCDLwL9_HDYC9C4SvKVxxPyg inspiracje muzyczne dla dzieci (także o koronawirusie)
https://www.youtube.com/channel/UCv2uOp0eNjXYuiWUSBhdbmg muzyczne zabawy dla dzieci (także o koronawirusie)
https://www.medexpress.pl/uploads/files/20200315-121750-dzieci-koronawirus-poradnik.pdf poradnik do pobrania jak rozmawiać z dzieckiem o koronawirusie
TYLKO dla chętnych rodziców polecam : kanały na YOU TUBE Polaków mieszkających w Chinach, którzy już przeszli to co my mamy teraz, może warto się czegoś od nich nauczyć J
1) Nauczyciele komunikują się z uczniami przez rodziców wykorzystując e-dziennik
2) W zdalnym nauczaniu w pierwszej kolejności wykorzystujemy, dobrze znany uczniom system EDUNECT
3) Zadania dla uczniów mogą być wysyłane indywidualnie przez e-dziennik lub poprzez inną formę kontaktu nauczyciel-uczeń
4) Wszystkie zadania będą wpisywane do e-dziennika (zakładka ZADANIA DOMOWE)
5) Szczególną opieką dydaktyczną obejmujemy naszych 8-klasistów. Zadania z języka polskiego przygotowuje pani M.Żyto, z języka angielskiego pani K.Juskowska, z matematyki pani I.Trembecka. Zachęcamy do skorzystania z gotowych zestawów zadań powtórkowych dostępnych na stronie cke.gov.pl
6) Będziemy starali się nie obciążać nadmiernie zadaniami dzieci. Organizacja zdalnego nauczania będzie monitorowana przez dyrektora szkoły. W razie pytań proszę o kontakt telefoniczny z dyrektorem szkoły (721-508-864).
7) Proszę na bieżąco sprawdzać wiadomości w e-dzienniku, na FB i na stronie internetowej szkoły.
Kieruję do Państwa – Drodzy Rodzice prośbę o odpowiedzialne współdziałanie z nauczycielami w zakresie zdalnego nauczania. Apeluję o wyjaśnienie dzieciom obecnej sytuacji. Czas kwarantanny ma stanowić dla dzieci czas nauki w warunkach domowych.
Łączę wyrazy szacunku i życzę dużo zdrowia Irmina Gilicka-Zalas (dyrektor szkoły)
Rodzicu,
Uczniu,